حزب الله: اشتباه کنید، وارد الجلیل می‌شویم

9
بدون تعليق
حزب الله: اشتباه کنید، وارد الجلیل می‌شویم

  رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... لبنان با اشاره به رزمایش اخیر یگان ویژه رضوان در سالروز پیروزی مقاومت، پیامی خاص به اسرائیل فرستاد.

درحالی که طی ماه‌های گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر تندروهای کابینه همواره تهدید به جنگ افروزی در جبهه شمال می‌کنند اما نقاط قوت نظامی حزب ا... موجب شده تا صهیونیست‌ها در برآوردهای نهایی از نتایج احتمالی جنگ، جرئت عملی کردن تهدیدات را نداشته باشند.در این میان یکی از بازوهای قدرت کمتر شناخته شده حزب ا... که این روزها رسانه‌های صهیونیستی و تحلیل گران ومقامات این رژیم درباره قدرت آن صحبت می‌کنند، یگان ویژه حزب‌ا...معروف به«یگان رضوان» است که خواب را بر تل‌آویونشینان حرام کرده‌ است.

پس از تنش‌هایی که به تازگی بین ارتش لبنان و نظامیان صهیونیستی بر سر چادرهای برپا شده در مناطق مرزی به وجود آمد و صدها شهروند لبنان در نهایت با کمک نیروهای ارتش، اشغالگران را از خاک خود بیرون راندند اما نکته مهم و نگران کننده در این ماجرا برای اشغالگران، حضور نیروهای «یگان رضوان» بود. در همین زمینه، رسانه‌های عبری زبان بر اساس ارزیابی‌های امنیتی دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شدند:«نیروهای یگان رضوان در نقض وضعیت موجود در نوار مرزی منطقه مزارع شبعا دست دارند.»در ماه‌های اخیر مقامات اسرائیلی بارها درباره قدرت موشکی و پهپادی حزب‌ا... ابراز نگرانی کرده بودند اما پس از رزمایش اخیر مقاومت در آستانه سالگرد آزادسازی جنوب لبنان، صهیونیست‌ها نگاه خود را به توانمندی‌های این جنبش تغییر دادند.گفته می‌شود نیروهایی از یگان رضوان در رزمایش اخیر شرکت داشتند و از آن جا که در این رزمایش ورود به سرزمین های اشغالی و نابودی زیرساخت های کلیدی اسرائیل شبیه‌سازی شده بود، صهیونیست‌ها به دقت آن را زیر نظر داشتند و صاحب نظران و رسانه‌های صهیونیستی آن را مقدمه‌ای برای حمله به اراضی اشغالی بیان کردند.

صفی‌الدین با اشاره به رزمایش اخیر یگان ویژه رضوان در سالروز پیروزی مقاومت بر این موضوع تأکید کرد که سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... بارها گفته بود که « در صورت ارتکاب هرگونه اشتباه محاسباتی از سوی اسرائیل موشک‌های ما به تل‌آویو می‌رسد و یگان رضوان وارد الجلیل می‌شود.» پیامِ واضح و شفاف رزمایش این بود؛ « درباره هرچه تا به حال سخن گفتیم، چه یگان رضوان و ورود به الجلیل باشد چه رویارویی بزرگ و سرنوشت‌ساز، فرقی نمی‌کند؛ ما همواره آماده‌ایم.» این پیام، پیامی جدی و بالفعل است، نه حرف و سخن خالی.او ادامه داد: به آن‌ها دیواری را نشان دادیم که با دستشان ساخته‌اند و تنها پشت آن می‌جنگند، به آن‌ها گفتیم که این دیوار نابود خواهد شد و بی‌شک، به این دره و تپه‌ها خواهیم رسید. این‌ها مناطق و سرزمین‌های فلسطینی است که باید به فلسطینی‌ها بازگردانده شود. جدیت این پیام برای همه آشکار شد. یگان رضوان که یگان نخبه نظامی حزب‌ا... لقب گرفته است، بعد از جنگ جولای 2006 توسط «عماد مغنیه» فرمانده شاخه نظامی این حزب تاسیس شد.

یگان رضوان به شمار زیادی از گروه‌های متشکل از 7 تا 10 نفر تقسیم شده که قادر به انجام عملیات‌های مستقل و بدون هیچ گونه وابستگی و دریافت کمک لجستیکی از فرماندهی مرکزی هستند. بنابراین یکی از ویژگی‌های اصلی یگان رضوان خودمختاری گروه‌های آن است و فرماندهی مرکزی این ویژگی را در اختیار گروه‌های مذکور قرار داده؛ به طوری که آن ها اجازه تصمیم گیری سریع تاکتیکی در میدان را دارند.باتوجه به دستپاچگی و وحشت مقامات تل‌آویو، به نظر می‌رسد حزب‌ا... یگان زبده خود را در جنوب لبنان مستقر کرده تا در صورت ماجراجویی مجدد اشغالگران، با ورود سریع به سرزمین های اشغالی، قدرت نظامی ارتش صهیونیستی را از کار بیندازد و صهیونیست ها نام این گروه را هیچ گاه از یاد نخواهند برد و شاید در ماه های آینده پیروزی‌های مجاهدان یگان رضوان به سرتیتر رسانه‌های صهیونیستی تبدیل شود که توانسته‌اند پرچم مقاومت را در «الجلیل» و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی به اهتزاز درآورند.  

لا توجد تعليقات لهذا المنصب.
الرأي
إرسال تعليق لهذا المقال

موضوعات ذات صلة

Follow the similar posts
عملية الوعد الصادق و قوة حزب الله ضد الكيان الصهيوني

عملية الوعد الصادق و قوة حزب الله ضد الكيان الصهيوني

Apr 28 2024
لا يزال لبنان بلا رئيس جمهورية

لا يزال لبنان بلا رئيس جمهورية

Apr 03 2024
معسكرُ المقاومة

معسكرُ المقاومة

Dec 23 2023
الغجر وتفعيل المقاومة الشعبية

الغجر وتفعيل المقاومة الشعبية

Jul 18 2023
الكيان الصهيوني لا زال يعيش "شبح" تموز 2006!

الكيان الصهيوني لا زال يعيش "شبح" تموز 2006!

Jul 18 2023
مسؤول صهيوني: صواريخ حزب الله تغطي مساحات واسعة جداً من "إسرائيل"

مسؤول صهيوني: صواريخ حزب الله تغطي مساحات واسعة جداً من "إسرائيل"

Jul 01 2023
“دمار لم نشهده من قبل”.. إعلام إسرائيلي عن وضع الجبهة الداخلية بعد حرب متعددة الجبهات

“دمار لم نشهده من قبل”.. إعلام إسرائيلي عن وضع الجبهة الداخلية بعد حرب متعددة الجبهات

Jun 18 2023
أهالي كفرشوبا جنوبيّ لبنان يهيئون لبلدة محررة

أهالي كفرشوبا جنوبيّ لبنان يهيئون لبلدة محررة

Jun 18 2023